Particulieren
Professionelen
Andere berichten
Klant worden (2) Zichtrekening (15) Betaalkaarten (12) Actueel (6) Online bankieren (14) Budget (5) Gezin (4) Reizen (7)
Tijd voor persoonlijk advies? Uw AXA Bankagent is er voor u.
We beantwoorden op deze website zoveel mogelijk vragen. Vindt u toch nog geen antwoord, dan kunt u altijd terecht bij uw AXA Bankagent.
6 artikels in de categorie Betalen met de tag Actueel
Elektronisch betalen is nu overal mogelijk!
Betalen, Actueel, Betaalkaarten, Budget – 14 november 2022

Geen cash op zak? Geen nood: sinds juli jl. moeten alle Belgische handelszaken elektronische betaling aanvaarden. En niet enkel via een klassieke betaalterminal. U kiest zelf hoe u het liefst betaalt. Meer info in dit artikel.
Ga nooit via Google of andere zoekmachines naar homebanking of axabank.be
Betalen, Online bankieren, Actueel – 05 oktober 2022

Gebruikt u wel eens Google of een andere zoekmachine om naar homebanking of axabank.be te gaan? Doe dat nooit.
Contactloze kaartbetalingen steeds meer ingeburgerd

Contactloos betalen komt in België langzaam maar zeker van de grond. Tegenover 2019 is het aantal contactloze betalingen in 2020 verdrievoudigd: 442 miljoen, een stijging van 283%. Dat komt doordat meer en meer mensen een debet- of kredietkaart hebben met een NFC-chip die contactloos betalen mogelijk maakt en bijna alle betaalterminals ook uitgerust zijn met deze Near Field Communication of NFC-technologie. Maar wat is NFC eigenlijk en hoe werkt het?
PSD2 voor u als consument
Betalen, Zichtrekening, Actueel, Online bankieren – 24 maart 2021

We doen steeds meer elektronische betalingen en het is cruciaal dat er in deze transacties niets verkeerd loopt. Payment Services Directive - PSD2, want zo heet de ‘Europese Richtlijn voor online betalingen’ officieel in het Engels, zorgt er niet alleen voor dat deze betalingen correct verlopen, maar ook dat u als gebruiker goed beschermd wordt.
Vergoedingenstaat voor betaalrekening: wat is dat?
Betalen, Actueel, Budget, Zichtrekening – 08 januari 2021

Jongeren steeds vaker gebruikt als geldezel
Betalen, Actueel, Betaalkaarten – 28 maart 2018

Cybercriminelen benaderen steeds vaker jongeren om te fungeren als geldezel of ‘money mule’. Langs die weg kunnen ze gestolen geld doorsluizen naar andere, vaak buitenlandse rekeningen. Dat meldt Febelfin in een persbericht. De jongeren worden aangesproken in het uitgaansleven of via populaire social mediakanalen, zoals Instagram, WhatsApp of Snapchat, met de belofte om snel geld te verdienen. Vaak beseffen ze niet dat ze strafbare feiten plegen.