Mobile banking: 2 op 3 gebruikers logt dagelijks in

Betalen Online bankieren – 30 oktober 2015

De mobile banking app werd al meer dan 200.000 keer gedownload. De teller staat nu op meer dan 6 keer zoveel downloads als in het lanceringsjaar 2013. En steeds meer 55-plussers vinden de weg naar mobile banking. Dat blijkt uit de derde mobile banking barometer die AXA Bank zopas lanceerde.

Over alle leeftijden heen

Het lijkt erop dat meer en meer klanten uit de leeftijdscategorie 55+ op de kar springen van mobile banking. Zij zijn duidelijk bezig aan een inhaalbeweging. Terwijl het aantal mobile klanten binnen de meeste leeftijdsgroepen is verdubbeld in vergelijking met 2014, is het aantal mobile klanten die 55+ zijn verdriedubbeld. De kloof met de ‘digital natives’ wordt daardoor vlotjes dichtgereden.

Aantal overschrijvingen via smartphone of tablet verdubbeld

Terwijl het aantal overschrijvingen via smartphone of tablet op één jaar tijd verdubbeld is, neemt het aantal overschrijvingen via pc lichtjes af (-2%). Nu gebeurt meer dan 35,25 procent van de elektronische overschrijvingen al via de mobile banking app (in plaats van via pc-homebanking). In 2014 was dat nog maar 16,99 procent.

De gemiddelde tijd per sessie bedraagt 2 min. 30 sec. voor mobile banking via smartphone en 3 min. 10 sec. voor mobile banking via tablet.

  • Het aantal elektronische overschrijvingen via mobile banking is op één jaar tijd verdubbeld.
  • 2 op 3 van de gebruikers van de AXA mobile banking app logt dagelijks in.
  • De leeftijdsgroep van de 55+ers maakt een ongeziene inhaalbeweging.

Meer weten over mobile banking?

Infografiek Mobile Banking

Advies en vragen over onze producten

Vraag het aan uw AXA Bankagent

AXA gebruikt cookies om een vlotter bezoek aan de website mogelijk te maken. Meer informatie?

Cookies toestaan