Mobile banking: 2 op 3 gebruikers logt dagelijks in

Betalen Online bankieren – 30 oktober 2015

De mobile banking app werd al meer dan 200.000 keer gedownload. De teller staat nu op meer dan 6 keer zoveel downloads als in het lanceringsjaar 2013. En steeds meer 55-plussers vinden de weg naar mobile banking. Dat blijkt uit de derde mobile banking barometer die AXA Bank zopas lanceerde.

Over alle leeftijden heen

Het lijkt erop dat meer en meer klanten uit de leeftijdscategorie 55+ op de kar springen van mobile banking. Zij zijn duidelijk bezig aan een inhaalbeweging. Terwijl het aantal mobile klanten binnen de meeste leeftijdsgroepen is verdubbeld in vergelijking met 2014, is het aantal mobile klanten die 55+ zijn verdriedubbeld. De kloof met de ‘digital natives’ wordt daardoor vlotjes dichtgereden.

Aantal overschrijvingen via smartphone of tablet verdubbeld

Terwijl het aantal overschrijvingen via smartphone of tablet op één jaar tijd verdubbeld is, neemt het aantal overschrijvingen via pc lichtjes af (-2%). Nu gebeurt meer dan 35,25 procent van de elektronische overschrijvingen al via de mobile banking app (in plaats van via pc-homebanking). In 2014 was dat nog maar 16,99 procent.

De gemiddelde tijd per sessie bedraagt 2 min. 30 sec. voor mobile banking via smartphone en 3 min. 10 sec. voor mobile banking via tablet.

  • Het aantal elektronische overschrijvingen via mobile banking is op één jaar tijd verdubbeld.
  • 2 op 3 van de gebruikers van de AXA mobile banking app logt dagelijks in.
  • De leeftijdsgroep van de 55+ers maakt een ongeziene inhaalbeweging.

Meer weten over mobile banking?

Infografiek Mobile Banking

Advies en vragen over onze producten

Vraag het aan uw AXA Bankagent

Meer artikels over dit onderwerp

Uw smartphone: uw nieuwe portemonnee

Onze portefeuille ruimt hoe langer hoe meer plaats voor onze smartphone als betaalmiddel. Er gaat haast geen dag voorbij of er verschijnt wel een artikel over nieuwe betaalmogelijkheden en betaalapps voor uw telefoon. De nieuwe trend: betalen zonder uw bankkaart te gebruiken.

Betaal uw facturen met één klik dankzij Zoomit!

De naam van de begunstigde, het rekeningnummer, het bedrag, de mededeling ... Hebt u er ook genoeg van om tijd te verliezen met overschrijvingen invoeren? Met Zoomit valideert u de betaling van uw facturen in een wip! U beslist over alles: welke factuur, welk bedrag, wanneer. Zodra u dat beslist hebt, een paar muisklikken en hup, klaar is Kees. Makkelijk, gratis en foutloos. Wat houdt u nog tegen?

 

Vijf voordelen van mobile banking

Gebruik je ook je smartphone of tablet om mobiel te bankieren? Dan ben je een van de velen, want mobiel betalen wordt altijd maar populairder. Het is ook erg handig, met de AXA Bank mobile banking app heb je altijd je bank op zak: je kunt altijd en overal betalen en je weet exact hoeveel er op je rekeningen staat. Maar dat is lang niet alles.

Nieuwe phishing e-mails: enkele tips

Er doen opnieuw een aantal phishing mails de ronde. Deze valse e-mails, die zogezegd uit naam van AXA Bank verstuurd worden, hebben als doel om vertrouwelijke informatie los te krijgen. Hieronder voorbeelden van recente phishing e-mails. Vele van onze klanten hebben deze mails ontvangen en gerapporteerd.

Laat niet in uw kaarten kijken!

Internetbankieren is en blijft veilig. Maar u moet wel waakzaam blijven voor phishing. De laatste tijd krijgen meer en meer mensen een valse mail waarin wordt gevraagd om hun bankkaart op te sturen omdat ze zogezegd zou moeten worden vervangen. Ga hier niet op in want een bank zou zoiets nooit vragen!

AXA gebruikt cookies om een vlotter bezoek aan de website mogelijk te maken. Meer informatie?

Cookies toestaan