Mobile banking: 2 op 3 gebruikers logt dagelijks in

Betalen Online bankieren – 30 oktober 2015

De mobile banking app werd al meer dan 200.000 keer gedownload. De teller staat nu op meer dan 6 keer zoveel downloads als in het lanceringsjaar 2013. En steeds meer 55-plussers vinden de weg naar mobile banking. Dat blijkt uit de derde mobile banking barometer die AXA Bank zopas lanceerde.

Over alle leeftijden heen

Het lijkt erop dat meer en meer klanten uit de leeftijdscategorie 55+ op de kar springen van mobile banking. Zij zijn duidelijk bezig aan een inhaalbeweging. Terwijl het aantal mobile klanten binnen de meeste leeftijdsgroepen is verdubbeld in vergelijking met 2014, is het aantal mobile klanten die 55+ zijn verdriedubbeld. De kloof met de ‘digital natives’ wordt daardoor vlotjes dichtgereden.

Aantal overschrijvingen via smartphone of tablet verdubbeld

Terwijl het aantal overschrijvingen via smartphone of tablet op één jaar tijd verdubbeld is, neemt het aantal overschrijvingen via pc lichtjes af (-2%). Nu gebeurt meer dan 35,25 procent van de elektronische overschrijvingen al via de mobile banking app (in plaats van via pc-homebanking). In 2014 was dat nog maar 16,99 procent.

De gemiddelde tijd per sessie bedraagt 2 min. 30 sec. voor mobile banking via smartphone en 3 min. 10 sec. voor mobile banking via tablet.

  • Het aantal elektronische overschrijvingen via mobile banking is op één jaar tijd verdubbeld.
  • 2 op 3 van de gebruikers van de AXA mobile banking app logt dagelijks in.
  • De leeftijdsgroep van de 55+ers maakt een ongeziene inhaalbeweging.

Meer weten over mobile banking?

Infografiek Mobile Banking

Advies en vragen over onze producten

Vraag het aan uw AXA Bankagent

Meer artikels over dit onderwerp

Payconiq en Bancontact samen in één app

Bancontact en Payconiq Belgium zijn samen en dat biedt alleen maar voordelen. De Payconiq by Bancontact-app biedt inderdaad het beste voor mobiel betalen: eenvoud, reikwijdte en veiligheid bijeen. Via uw smartphone of tablet hebt u met deze app steeds geld op zak.

Lees verder

Uw smartphone: uw nieuwe portemonnee

Onze portefeuille ruimt hoe langer hoe meer plaats voor onze smartphone als betaalmiddel. Er gaat haast geen dag voorbij of er verschijnt wel een artikel over nieuwe betaalmogelijkheden en betaalapps voor uw telefoon. De nieuwe trend: betalen zonder uw debetkaart te gebruiken.

Lees verder

Nieuwe phishing e-mail in omloop

Er doet opnieuw een phishing mail de ronde. Deze valse e-mail, die zogezegd uit naam van AXA Bank verstuurd wordt, heeft als doel om vertrouwelijke informatie los te krijgen. Hieronder een voorbeeld van de phishing mail. Veel van onze klanten hebben hem ontvangen en gerapporteerd.

Lees verder

Pas op voor phishing via adwords en social media

Hackers zoeken continu naar nieuwe manieren om uw persoonlijke of bankgegevens te onderscheppen. Recent nog maar zijn er pogingen van phishing geweest via Google adwords en sociale mediakanalen zoals WhatsApp en Facebook, telkens met een link die leidt naar een vals inlogscherm voor internetbankieren of een online betaalplatform. Wees daarom heel alert als u op het internet, bv. via Google, aan het zoeken bent of via social media verlokkelijke kortingen krijgt aangeboden.

Lees verder

Betaal uw facturen met één klik dankzij Zoomit!

De naam van de begunstigde, het rekeningnummer, het bedrag, de mededeling ... Hebt u er ook genoeg van om tijd te verliezen met overschrijvingen invoeren? Met Zoomit valideert u de betaling van uw facturen in een wip! U beslist over alles: welke factuur, welk bedrag, wanneer. Zodra u dat beslist hebt, een paar muisklikken en hup, klaar is Kees. Makkelijk, gratis en foutloos. Wat houdt u nog tegen?

 

Lees verder