Vijf voordelen van mobile banking

Betalen Online bankieren Zichtrekening – 20 december 2016

Gebruik je ook je smartphone of tablet om mobiel te bankieren? Dan ben je een van de velen, want mobiel betalen wordt altijd maar populairder. Het is ook erg handig, met de AXA Bank mobile banking app heb je altijd je bank op zak: je kunt altijd en overal betalen en je weet exact hoeveel er op je rekeningen staat. Maar dat is lang niet alles.

mobile banking
Zelfs als je bij AXA Bank geen zichtrekening hebt of geen klant bent, kun je de mobile banking app gratis downloaden en de demo bekijken.

Onmiddellijk toegang tot al je bankgegevens

Het fijne aan mobiel bankieren is dat je geen omslachtige procedure moet volgen om toegang te krijgen tot je bankgegevens. Als je al gebruiker bent van homebanking en de mobile banking app op je smartphone of tablet installeert, hoef je daarna alleen nog de 6-cijferige toegangscode in te voeren en je kunt meteen aan de slag.

Je kunt makkelijk facturen betalen, ook via Zoomit, of een overschrijving doen naar een andere rekening, zowel één van je eigen rekeningen als die van iemand anders. En je ziet in één oogopslag hoeveel er nog op je rekening of kredietkaart staat en hoeveel je hebt uitgegeven.

Meer controle over je geld

Wie mobiel bankiert, gaat minder vaak in het rood. En spaart gemiddeld meer. Om de eenvoudige reden dat je permanent het overzicht op je uitgaven behoudt. Dus zie je sneller of je in het rood dreigt te gaan en kun je eventueel wat van je spaarrekening halen. Of omgekeerd: wat er teveel op je zichtrekening staat, overschrijven naar je spaarrekening.

Snel in contact met de bank

Met mobile banking kun je snel de bank of een bankagent contacteren. Je kunt een AXA bankkantoor of een selfservice vinden in je buurt en contactgegevens opzoeken. Via de mobile banking app voor smartphone kun je zelfs rechtstreeks bellen met een AXA Bankagent.

Online een spaarrekening openen of een Visa-kaart aanvragen? Dat kan gewoon via de app. Je beleggingen centraliseren bij AXA Bank? In mobile banking open je een effectenrekening in een handomdraai!

Kaart kwijt? Geen paniek!

Ben je je kaart verloren of is ze gestolen? Dan moet je direct met Card Stop bellen om je kaart te laten blokkeren. Staat mobile banking op je smartphone? Dan kun je rechtstreeks bellen via het icoontje op de overzichtspagina. En op je tablet krijg je direct het telefoonnummer. Zo kun je snel en efficiënt handelen.

En wat als iemand je smartphone of tablet steelt? Niet leuk, maar zolang de dief je toegangscode niet heeft, kan hij je mobile banking app niet openen. Toch kun je dan best zo snel mogelijk de app blokkeren via homebanking op je pc. Maar je mag daarvoor ook je AXA Bankagent contacteren.

Gratis downloaden en gebruiken

De mobile banking app van AXA Bank kun je gratis downloaden in de App-store of via Google Play. Waarom probeer je het niet eens uit?

Zelfs als je bij AXA Bank geen zichtrekening hebt of geen klant bent, want je kunt dan de demo bekijken. Zo zie je met eigen ogen hoe makkelijk mobiel bankieren kan zijn.

Advies en vragen over onze producten

Vraag het aan uw AXA Bankagent

Meer artikels over dit onderwerp

Van bank veranderen? Uw rekening overzetten was nog nooit zo simpel!

Bent u van plan om van bank te veranderen en over te stappen naar AXA Bank? Dankzij de bankoverstapdienst zet u uw zichtrekening snel, gemakkelijk en gratis over. Gewoon even een formulier invullen en wij doen de rest. We brengen voor u de bankoverstap in orde en zorgen ervoor dat uw regelmatige inkomsten en uitgaven gewoon door blijven lopen.

Nieuwe phishing e-mail in omloop

Er doet opnieuw een phishing mail de ronde. Deze valse e-mail, die zogezegd uit naam van AXA Bank verstuurd wordt, heeft als doel om vertrouwelijke informatie los te krijgen. Hieronder een voorbeeld van de phishing mail. Veel van onze klanten hebben hem ontvangen en gerapporteerd.

Uw smartphone: uw nieuwe portemonnee

Onze portefeuille ruimt hoe langer hoe meer plaats voor onze smartphone als betaalmiddel. Er gaat haast geen dag voorbij of er verschijnt wel een artikel over nieuwe betaalmogelijkheden en betaalapps voor uw telefoon. De nieuwe trend: betalen zonder uw bankkaart te gebruiken.

Hoe betaalt de Belg het liefst?

De bankkaart is nog steeds het populairste betaalmiddel in België. Dat blijkt uit een onderzoek* dat Bancontact voerde bij 1000 landgenoten in september 2017. Mobiel betalen en contactloos betalen zijn bezig aan een opmars, al vertrouwt een meerderheid van de ondervraagden het nog niet helemaal. Voor 3 op de 10 Belgen is mobiel en contactloos betalen echter al even veilig als de ‘klassieke’ betaalmethoden.

PSD2, wat is dat?

De technologie kent een enorme evolutie en de consumenten gedragen zich er ook naar. Ook de betaalmarkt gaat mee met zijn tijd. PSD2 is een nieuwe Europese richtlijn die in België tegen juni 2018 in voege zal treden. Ze moet zorgen voor een omkadering van al deze evoluties. En de consument zal er wel bij waren. Waarover gaat het juist en wat zal er voor u veranderen?