Ik ben mijn debet- of kredietkaart kwijt of ze werd ingeslikt in een geldautomaat. Wat nu?

Categorie: Betaalkaarten, Zichtrekeningen

Bent u in een van volgende situaties:

  • u bent uw debet-/kredietkaart kwijt
  • uw debet-/kredietkaart werd gestolen
  • uw debet-/kredietkaart werd door een geldautomaat ingeslikt

Reageer meteen: onderneem volgende stappen!

Stap 1: bel meteen Card Stop op nummer +32 (0) 70 / 344 344

Uw kaart wordt zo onmiddellijk geblokkeerd en geannuleerd. Card Stop vraagt automatisch voor u een nieuwe debet- of kredietkaart aan, behalve als u aangeeft dat u geen nieuwe kaart wil.

Bent u doof, slechthorend of heeft u een spraakgebrek, dan kunt u uw betaalmiddelen blokkeren via deze link.

Stap 2: meld de eventuele fraude

Voor debetkaarten

1. Meld meteen het fraudegeval 

Waarschuw het team Customer Care van AXA Bank op 03 / 286 66 55

De nodige instructies worden u dan direct meegedeeld. Deze dienst is bereikbaar alle werkdagen tussen 8u en 17u30.

Of vul dit formulierPDF in en stuur het per mail naar disputes@axa.be.

Vermeld duidelijk als onderwerp van uw mail 'Situatie 3 + uw rekeningnummer' (IBAN-nummer in 16 posities) en in uw mail tenminste:

  • uw naam
  • het/de rekeningnummer(s) waarop u de fraude hebt vastgesteld
  • een volledige opsomming van alle uitgevoerde fraude-transacties
  • een relaas van de feiten: hoe hebt u de verrichtingen in kwestie vastgesteld?

2. Doe aangifte bij de politie

Laat door de politie een proces-verbaal van de feiten opstellen en bezorg het in PDF-formaat (geen foto), samen een kopie van uw verhoor, naar Disputes@axa.be. Vul bij het onderwerp van uw mail 'Lopend dossier + uw rekeningnummer' (IBAN-nummer in 16 posities) in en vermeld duidelijk in uw mail:

  • uw naam
  • het/de rekeningnummer(s) waarop u de fraude hebt vastgesteld

Voor kredietkaarten

Alle nodige info vindt u op de wesite van Worldline N.V. www.mijnkaart.be als u op de link 'Een aankoop betwisten' klikt.

Tijd voor persoonlijk advies? Uw AXA Bankagent is er voor u.

We beantwoorden op deze website zoveel mogelijk vragen. Vindt u toch nog geen antwoord, dan kunt u altijd terecht bij uw AXA Bankagent.

 

Vraag het aan uw AXA Bankagent