Ik ben mijn debet- of kredietkaart kwijt of ze werd ingeslikt in een geldautomaat. Wat nu?
Categorie: Betaalkaarten, ZichtrekeningenBent u in een van volgende situaties:
- u bent uw debet-/kredietkaart kwijt
- uw debet-/kredietkaart werd gestolen
- uw debet-/kredietkaart werd door een geldautomaat ingeslikt
Reageer meteen: onderneem volgende stappen!
Stap 1: bel meteen Card Stop op nummer +32 (0)78 170 170
Uw kaart wordt zo onmiddellijk geblokkeerd en geannuleerd. Card Stop vraagt automatisch voor u een nieuwe debet- of kredietkaart aan, behalve als u aangeeft dat u geen nieuwe kaart wil.
Bent u doof, slechthorend of heeft u een spraakgebrek, dan kunt u uw betaalmiddelen blokkeren via deze link.
Stap 2: meld de eventuele fraude
Voor debetkaarten
1. Meld meteen het fraudegeval
Waarschuw het team Customer Care van AXA Bank op 03/286 66 55.
De nodige instructies worden u dan direct meegedeeld. Deze dienst is bereikbaar 24/7.
Of vul dit formulierPDF in en stuur het per mail naar disputes@axa.be.
Vermeld duidelijk als onderwerp van uw mail 'Situatie 3 + uw rekeningnummer' (IBAN-nummer in 16 posities) en in uw mail tenminste:
- uw naam
- het/de rekeningnummer(s) waarop u de fraude hebt vastgesteld
- een volledige opsomming van alle uitgevoerde fraude-transacties
- een relaas van de feiten: hoe hebt u de verrichtingen in kwestie vastgesteld?
2. Doe aangifte bij de politie
Laat door de politie een proces-verbaal van de feiten opstellen en bezorg het in PDF-formaat (geen foto), samen een kopie van uw verhoor, naar Disputes@axa.be. Vul bij het onderwerp van uw mail 'Lopend dossier + uw rekeningnummer' (IBAN-nummer in 16 posities) in en vermeld duidelijk in uw mail:
- uw naam
- het/de rekeningnummer(s) waarop u de fraude hebt vastgesteld
Voor kredietkaarten
Tijd voor persoonlijk advies? Uw AXA Bankagent is er voor u.
We beantwoorden op deze website zoveel mogelijk vragen. Vindt u toch nog geen antwoord, dan kunt u altijd terecht bij uw AXA Bankagent.