Ik heb mijn debet- of kredietkaart laten blokkeren: welke diensten kan ik nog wel gebruiken?

Categorie: Betaalkaarten, Online bankieren

Wanneer uw debet- of kredietkaart geblokkeerd is, kunnen bepaalde diensten niet meer worden gebruikt, andere wel.

Hebt u uw debetkaart laten blokkeren?

Als u uw debetkaart hebt laten blokkeren, kunt u de betaaldiensten niet meer gebruiken die rechtstreeks aan de kaart gelinkt zijn, namelijk:

  • selfbanking
  • geldopneming bij geldautomaten
  • online aankopen betalen in webwinkels
  • homebanking enkel wanneer u inlogt en/of tekent met uw kaartlezer en uw debetkaart, inloggen en tekenen met itsme® blijft mogelijk.

De mobile banking app daarentegen kunt u wel nog steeds gebruiken omdat u daar inlogt met een zelfgekozen pincode die verschilt van de pincode van uw debetkaart. In de mobile banking app kunt u dus overschrijvingen blijven uitvoeren.

U kunt ook nog gebruikmaken van de Payconiq by Bancontact-app. Indien u dat wilt, kunt u uitdrukkelijk vragen aan Card Stop +32 (0)78 170 170 om naast uw fysieke kaart ook de Payconiq by Bancontact-app te laten blokkeren.

Hebt u uw kredietkaart laten blokkeren?

Als u uw kredietkaart hebt laten blokkeren, kunt u de geblokkeerde kredietkaart niet meer gebruiken om on- of offline te betalen.

U kunt nog wel gebruikmaken van andere betaaldiensten zoals homebanking of de Payconiq by Bancontact-app, via uw debetkaart.

 

Tijd voor persoonlijk advies? Uw AXA Bankagent is er voor u.

We beantwoorden op deze website zoveel mogelijk vragen. Vindt u toch nog geen antwoord, dan kunt u altijd terecht bij uw AXA Bankagent.

 

Vraag het aan uw AXA Bankagent