Hoe kan ik zelf mijn klantgegevens raadplegen en wijzigen?

Categorie: Online bankieren, Zichtrekeningen

Als bank zijn wij wettelijk verplicht om bepaalde gegevens van onze klanten bij te houden. Die gegevens kunnen worden geraadpleegd in mobile banking en homebanking. Bekijk uw gegevens zeker en wijzig ze indien niet meer correct.

Uw klantgegevens bijwerken in mobile banking

U kunt uw wettelijk verplichte gegevens, persoonlijke gegevens en contactgegevens bekijken en wijzigen in mobile banking. 

  • Na het aanmelden, klikt u op ‘Meer’.
  • Onder het luik 'Mijn gegevens' vindt u de verschillende catergorieën van uw gegevens. 
  • Klik op de categorie die u wenst te wijzigen. 
  • Klik op 'Wijzig' om uw gegevens aan te passen en klik nadien op 'Bewaren' om de wijzigingen op te slagen. 

Let op u kunt enkel de gegevens wijzigen die in een blauwe kader worden aangeduid.

Het updaten van uw identiteitskaart kan helaas niet online. Daarvoor dient u naar een selfservice-toestel van AXA Bank te gaan om aldaar uw identiteitskaart in te lezen.

Uw klantgegevens bijwerken in homebanking

U kunt uw wettelijk verplichte gegevens, persoonlijke gegevens en contactgegevens bekijken en wijzigen in homebanking. 

  • Na het aanmelden, klikt u rechtsbovenaan op het tandwiel ‘Instellingen’.
  • Vervolgens komt u op het overzicht van ‘Mijn gegevens’ die wij over u bijhouden.
  • Klik op de knop ‘Aanpassen’ om te wijzigen en klik vervolgens op 'Bewaren' om de wijzigingen op te slagen. 

Nu doen in homebanking

Het updaten van uw identiteitskaart kan helaas niet online. Daarvoor dient u naar een selfservice-toestel van AXA Bank te gaan om aldaar uw identiteitskaart in te lezen.

Uw klantgegevens bijwerken op een selfservice van AXA Bank

Bent u onlangs verhuisd of hebt u een nieuwe identiteitskaart? Het is belangrijk dat u uw gegevens zo snel mogelijk bijwerkt. Dat kan makkelijk via een selfservice-toestel van AXA Bank:

Nadat u uw AXA debetkaart in het selfservice toestel hebt ingestoken, selecteert u in het Hoofdmenu ‘Andere’ en vervolgens ‘Update via identiteitskaart’.

U wordt gevraagd om de eID in te steken nadat u uw AXA debetkaart hebt teruggekregen. De update neemt slechts enkele tellen in beslag. Vergeet zeker uw kaart niet terug te nemen op het einde van uw bezoek!

Kunt u bepaalde gegevens toch niet wijzigen, maak dan een afspraak met uw AXA Bankagent.

Benieuwd waarom uw bank al deze gegevens nodig heeft en waarom ze regelmatig moeten worden bijgewerkt? Hier vindt u het hoe en waarom van deze wettelijke verplichting.

Tijd voor persoonlijk advies? Uw AXA Bankagent is er voor u.

We beantwoorden op deze website zoveel mogelijk vragen. Vindt u toch nog geen antwoord, dan kunt u altijd terecht bij uw AXA Bankagent.

 

Vraag het aan uw AXA Bankagent