Hoe pas ik de instellingen van mijn debet- of kredietkaart aan?

Categorie: Elektronisch bankieren, Homebanking

Met homebanking of mobile banking kunt u heel eenvoudig zelf verschillende functionaliteiten van uw AXA debetkaart, Visa Classic of Visa premiumplus kredietkaart aanpassen.

Welke instellingen kunt u aanpassen?

Betalen via internet (toestaan of niet toestaan)

Standaard ingesteld als ‘toegestaan’.

Tip! Wilt u deze functionaliteit om veiligheidsredenen liever niet toestaan, maar toch af en toe een online aankoop doen? Zet de mogelijkheid dan tijdelijk op ‘toestaan’ wanneer u een aankoop via internet wilt betalen.

Waar kan ik betalen met welke kaart? (in Europa of heel de wereld)

  • AXA debetkaart: verrichtingen ’in Europa’ zijn standaard toegestaan.
    U kunt uw debetkaart openstellen voor verrichtingen ‘in heel de wereld’ voor een periode van maximaal drie maanden. De begindatum van die periode ligt maximaal 1 maand in de toekomst.
  • Visa kredietkaart: verrichtingen zijn ‘in heel de wereld’ standaard toegestaan.
    U kunt dit aanpassen naar alleen te gebruiken ‘in Europa’ zonder beperking van periode.

Wijzigen van de uitgavenlimiet

  • AXA debetkaart: verlagen of opnieuw instellen van de maximumlimiet voor 'geldafhalingen' of 'betalingen in winkels'.
  • Visa kredietkaart: u kunt een aanvraag indienen om de uitgavenlimiet tijdelijk of permanent te verlagen of te verhogen. U ontvangt een e-mail met resultaat van uw aanvraag.

Let op: het wijzigen van de limieten is niet mogelijk voor account4pro (rekening voor professionelen). Ga daarvoor langs bij uw AXA Bankagent.

De afleveringswijze van de Visa-uitgavenstaten wijzigen (digitaal of papier)

Standaard worden de Visa-uitgavenstaten digitaal verstuurd. U ontvangt ze liever per post? Pas gerust de afleveringswijze aan. Let wel: uw aanpassing gaat pas vanaf uw volgende uitgavenstaat in.

Waar kan ik aanpassingen doorvoeren?

  • Ga in het menu naar’ Kaarten’ en klik op de debet- of kredietkaart waarvan u de instellingen wilt wijzigen.
  • Onder ‘Instellingen’ ziet u de status van alle kaartfunctionaliteiten.
    Met de knop 'Aanpassen' kunt u een functionaliteit wijzigen. U moet elke aanpassing valideren met de kaartlezer. In de mobile app selecteert u de functionaliteit en bevestigt u met uw pincode van zes cijfers.

Alle aanpassingen gaan onmiddellijk in, behalve de aanvraag voor een wijziging van de uitgavenlimiet van een kredietkaart. Die wordt binnen vier bankwerkdagen verwerkt.

Wie kan de instellingen beheren?

  • Voor de functionaliteiten ‘Betalen via internet’ en ‘Waar kan ik betalen met mijn kaart’: de kaarthouder.
  • Voor de functionaliteit ‘Uitgavenlimiet’: de kaarthouder op voorwaarde dat hij titularis of medetitularis is van de rekening.
  • Voor minderjarigen kunnen de instellingen alleen aangepast worden door de wettelijke beheerder. De wettelijke beheerder kan eveneens een verhoging van de limieten van de AXA debetkaart aanpassen tot de maximumlimiet van meerderjarigen.

Tijd voor persoonlijk advies? Uw AXA Bankagent is er voor u.

We beantwoorden op deze website zoveel mogelijk vragen. Vindt u toch nog geen antwoord, dan kunt u altijd terecht bij uw AXA Bankagent.

 

Vraag het aan uw AXA Bankagent