Mobiel bankieren werkt niet meer op mijn nieuwe smartphone. Hoe komt dat?

Categorie: Online bankieren, Zichtrekeningen

Wanneer u de mobile banking app via de cloud overzet op uw nieuwe smartphone (Android of iPhone), moet die omwille van de veiligheid opnieuw gekoppeld worden aan uw rekening bij AXA Bank.

Daarvoor moet u zich opnieuw registreren (met itsme® of met uw debetkaart en kaartlezer), net zoals wanneer u de mobile banking app downloadt uit de Appstore of Google Play. Na de registratie zal de app weer normaal werken. 

Als dat toch niet het geval is, delete dan de app en download hem opnieuw. Zo installeert u zeker de meest recente versie. 

Is uw toestel van het merk Huawei? 

Ten gevolge van het Amerikaans handelsverbod kan de Chinese gsmmaker Huawei geen software en diensten van Google meer op zijn telefoons zetten. O.a Google Play Store is daardoor niet beschikbaar. 
AXA Bank biedt echter, net zoals de meeste banken, haar mobile banking app enkel en alleen aan via de officiële app stores van Apple en Google (respectievelijk App store en Google Play Store). Indien onze app via een ander platform wordt geïnstalleerd, dan kunnen wij de veiligheid van de app niet garanderen en ervaart u  bovendien mogelijks problemen tijdens het registreren en/of het gebruik van de app. AXA Bank raadt daarom sterk af om de AXA Mobile Banking app via een andere app store of website te installeren.

Nog altijd problemen? Neem dan gerust contact op met ons team Customer Care op het nummer +32 3 286 66 55 (werkdagen van 8 tot 17.30 uur).

Tijd voor persoonlijk advies? Uw AXA Bankagent is er voor u.

We beantwoorden op deze website zoveel mogelijk vragen. Vindt u toch nog geen antwoord, dan kunt u altijd terecht bij uw AXA Bankagent.

 

Vraag het aan uw AXA Bankagent