AXA Homebanking

Homebanking 

Gratis bankieren via internet 24u/24 - 7d/7

Klik op de knop om uw homebankingsessie te beginnen.

Homebanking

Nieuw in homebanking

1. Tekenen van uw transacties via itsme® of de AXA mobile banking -app

U kon zich al aanmelden in homebanking via de itsme®-applicatie, maar u kunt nu ook uw transacties ondertekenen via itsme®! Bovendien introduceren we nog een derde manier om u aan te melden en uw transacties te ondertekenen in homebanking, namelijk via de AXA Mobile banking applicatie. Deze applicatie op smartphone en tablet maakt gebruikt van uw pincode of vingerafdruk. Zo kan u bij gebrek aan uw kaartlezer of itsme® account toch veilig bankieren. De validatieschermen zijn daarom aangepast om u deze nieuwe, eenvoudigere en veiligere manieren van ondertekenen aan te bieden: klik op de optie van uw keuze om te ondertekenen volgens de methode van uw voorkeur.

Met deze nieuwe opties heeft u nu drie manieren om homebanking te gebruiken, afhankelijk van uw voorkeur:

  • zoals voorheen met uw kaartlezer en debetkaart
  • digitaal via itsme®
  • digitaal via de AXA Mobile banking app op uw smartphone of tablet (met pincode of vingeradruk)

itsme, wat is dat? De itsme®-app is gewoon uw digitale id. Daarmee kunt u zich aanmelden en transacties ondertekenen op diverse websites: AXA Bank homebanking, AXA Verzekeringen, Tax-on-web, mypension.be … Het is veilig en supereenvoudig. Nog geen itsme® accountRegistreer uzelf met uw eID (Belgische identiteitskaart).

Maakt u nog geen gebruik van de AXA-app voor mobiel bankieren? Ontdek de voordelen en download het onmiddellijk. Dan heeft u uw kaartlezer en debetkaart niet meer nodig om uw transacties uit te voeren!

2. Uw persoonlijke gegevens raadplegen en bewerken

Als bank zijn wij wettelijk verplicht bepaalde gegevens van onze klanten bij te houden. U kunt nu uw persoonlijke gegevens bekijken en bijwerken via de sectie "Instellingen", in de tab "Mijn gegevens".

Indien er gegevens ontbreken of achterhaald zijn, zult u die moeten ingeven om toegang te blijven hebben tot homebanking. Er staat dan een rood icoontje in de rechterbovenhoek van uw scherm. Als u daarop klikt, ziet u welke gegevens moeten worden bijgewerkt.

Safety First

Geef nooit persoonlijke bankgegevens door per e-mail of telefoon!

Krijgt u een e-mail of SMS die eruitziet alsof die van AXA Bank komt waarin ze vragen om op een link te klikken om uw persoonlijke bankgegevens in te voeren? Dat heet phishing: ze ‘vissen’ naar uw geheime gegevens. Ga daar nooit op in!

Of krijgt u een telefoontje zogezegd van AXA Bank maar misschien ook van een webshop of een computerfirma en vragen ze naar uw elektronische handtekening aangemaakt met uw kaartlezer? Dat heet dan weer vishing en ook in dat geval geldt de gouden regel: geef nooit persoonlijke bankgegevens door en zeker nooit uw elektronische handtekening!

Krijgt u toevallig toch zo’n verdachte e-mail, SMS of een telefoontje? Blijf rustig, antwoord niet op de vragen en breng zo snel mogelijk uw AXA Bankagent op de hoogte. Rechtstreeks bellen naar het contact center van AXA Bank op +32 3 286 66 55 kan ook. Of u stuurt een mailtje naar phishing@axa.be.

Klik nooit op een link zonder te checken of die wel officieel/beveiligd is

Hackers zijn steeds op zoek naar nieuwe manieren om uw persoonlijke en/of bankgegevens te onderscheppen. Wees dus ook heel alert als u op het internet, bv. via Google, aan het zoeken bent.
Maak steeds gebruik van de link op onze officiële website axabank.be (https://axabank.be of https://home.axabank.be), zo bent u zeker dat uw verbinding 100% beveiligd is en dat uw gegevens beschermd zijn.

Uw kaartlezer

Gebruik uw kaartlezer enkel en alleen om aan te loggen in AXA homebanking en verrichtingen te ondertekenen. AXA Bank zal u nooit vragen om iets te ondertekenen dat u zelf niet hebt aangevraagd en dus ook nooit om persoonlijke codes door te geven via telefoon of mail!

lees onze veiligheidsvoorschriften 

Opgelet

 

Internet Explorer 6, 7 en 8 worden niet meer ondersteund
We ondersteunen de verouderde versies van de webbrowser Internet Explorer niet meer om aan te melden in homebanking. Gebruikt u toch nog een verouderde versie? Stap dan zo snel mogelijk over naar een recentere versie van Internet Explorer of een andere browser. 

Hoe kan ik de versie van mijn browser opzoeken?

 

 

Bent u klaar voor morgen?

Ontdek onze aanpak
voor uw beleggingen


Meer weten

Renovatieplannen? Een nieuwe auto? Een lening voor een persoonlijk project?

 

 

Vraag vrijblijvend uw lening aan

Uw homebanking aanvragen?

Dat doet u hier. Eenvoudig en snel.


Online aanvragen

EEN PROBLEEM OF EEN VRAAG OVER HOMEBANKING?


Samen tegen internetfraude