Wij bieden u optimale veiligheid
voor uw transacties en voor uw persoonlijke gegevens

 

De tools die wij aanbieden, stellen u in staat om in alle gemoedsrust online te bankieren.
De bescherming die ze u bieden, bestaat uit twee delen:

Netwerkbeveiliging

✔  Onze firewall houdt alle informatiestromen nauwkeurig in de gaten.

✔  Alle klant- en productgegevens bewaren we
in een veilige omgeving die onbereikbaar is van buitenaf.

✔  We kiezen voor een 'https'-verbinding:
een variant van de gekende http://, waarbij de ’s’ staat voor ‘secure’ en ervoor zorgt dat elk stukje informatie gecodeerd wordt.

Beveiliging van transacties

Elke vorm van communicatie tussen u en AXA Bank is beveiligd volgens een aantal principes.

✔  Confidentialiteit
Niemand zal bijvoorbeeld ontdekken hoeveel geld u overschrijft en naar wie.
✔  Integriteit
Gegevens kunnen nooit veranderd worden. Een bedrag van 500 euro kan bijvoorbeeld nooit veranderen naar 5.000 euro.
✔  Authentificatie
De veiligheid wordt op dit niveau verder verhoogd:
  • ofwel via itsme®, een gratis digitale identificatie-app die u een unieke manier biedt om u te identificeren dankzij uw vingerafdruk.
  • ofwel via de kaartlezer: het toestel genereert bij elke actie een nieuwe code. Transacties onderscheppen en kraken kan dus niet gebeuren.
  • ✔  Elektronische handtekening
    Een sluitend bewijs van wie welke transactie bevestigde.

     

    Veilig online bankieren:
    een constante evolutie

     

    Net zoals mobiel internet voortdurend in evolutie is, is de beveiliging dat ook.
    We blijven onderzoeken wat de beste oplossingen zijn om u te beschermen en passen die telkens zo snel mogelijk toe.

    Een van de manieren waarop we u willen beschermen, is ervoor zorgen dat u ook heel gemakkelijk uzelf kunt beschermen.
    Zo kunt u zelfbeschermende maatregelen nemen, preventief of in geval van nood.

    Preventief

    ✔  Reist u in het buitenland of buiten Europa?
    Via mobile banking of homebanking kunt u de uitgavenlimieten van uw debet- en/of kredietkaarten met een paar muisklikken aanpassen.

    ✔  Winkelt u online?
    Naargelang uw noden kunt u de functie ‘betalen via internet' activeren of deactiveren.

    ✔  Wenst u een waterdichte manier om u te identiceren/te tekenen?
    Kies voor itsme® en uw vingerafdruk als unieke en onbreekbare sleutel!

     

    In geval van nood

    ✔  Diefstal of verlies van uw smartphone/tablet?

     

    ✔  Diefstal of verlies van uw debet-/kredietkaart?
    Bel meteen Card Stop op 078 170 170 om uw kaart te laten blokkeren. Deze diensten zijn 7 dagen per week de klok rond bereikbaar.

     

    ✔  Een verdachte e-mail of bericht ontvangen?
    Klik op geen enkele link en meld meteen het incident via e-mail met betrokken bericht als bijlage naar phishing@axa.be.

     

    Uw AXA bankagent staat tot uw dienst om u te helpen: u kunt hier de openingsuren checken.

    U kunt ook terecht bij de medewerkers van onze dienst Customer Care (03/ 286 66 55) , ze helpen u graag alle werkdagen, tussen 8u en 17u30.

    Belangrijk:
    valideer via uw elektronische handtekening enkel
    de transacties die u zelf hebt besloten uit te voeren!

     

    Uw elektronische handtekening kunt u op verschillende manieren doorgeven:
    ✔  via de pincode van uw debet- of kredietkaart
    ✔  via uw kaartlezer en de M1-responscode om in te loggen en/of M2-responscode om uw financiële of administratieve verrichtingen te valideren
    ✔  via itsme®
    ✔  via de 6-cijferige pincode van uw AXA mobile banking-app
    ✔  via uw vingerafdruk of face ID (iPhone) op uw smartphone/tablet.

    Al deze methoden bevestigen dat u volledig instemt met de uitvoering van de actie in kwestie.
    Denk dus twee keer na voordat u uw codes aan iemand geeft die u erom vraagt, anders kunt u ernstig teleurgesteld worden ...