Frank: "Onderscheid je van de concurrent. Doe iets extra of anders."

Tips voor en door zelfstandigen

Professionele klant in de kijker

Wat is het geheim van succesvol ondernemen volgens onze klanten? Klik op de video en maak kennis met Frank en Nancy van Bakkerij Frank.

Passie voor het vak.

Zoals u weet, is een bakkerij kei hard werken. Al 20 jaar lang staat Frank in de vroege uurtjes op om vers brood, patisserie en koffiekoeken te bakken. Zijn vrouw Nancy staat al even lang achter de toonbank om de klanten te helpen. Hun geheim? "Wat je graag doet, wil je goed doen", zegt Nancy. "Zonder passie voor het vak, houd je dat niet vol."

Schakel de concurrentie uit. Wees uniek.

Wie al 20 jaar een bloeiende zaak heeft, stond ook al voor uitdagingen. De enige manier om moeilijke momenten te overwinnen, is net niet meegaan met wat de concurrent doet, maar juist een verschil te maken door uw unieke troeven uit te spelen. Bij Bakker Frank is dat zijn artisanale roggebrood. Een heuse specialiteit. Hij kreeg het unieke en zeer gezonde recept mee van zijn grootvader. "Roggebrood wordt op een lage temperatuur gebakken. Waardoor het meer voedingstoffen bevat dan klassiek brood. Bovendien gebruik ik geen bewaarmiddelen. Mijn roggebrood is uniek. Ik hoef de concurrentie van een grote supermarkt of nieuwe bakker achter de hoek niet te vrezen."

Onze klanten aan het woord

“Waarin ik van andere bakkers verschil? Dat ik mijn roggebroden bak volgens het uniek recept van mijn grootvader. Dat vind je niet bij de supermarkt.”

Volg Bakkerij Frank op Facebook

Mogelijkheden zien. Inspiratie toepassen.

Nancy helpt de klanten. Met meer dan brood verkopen. Klanten komen ook naar de warme bakker voor… warmte. Voor een luisterend oor. Nancy vroeg zich af: "Hoe ga je in op die klantenbehoefte? Zonder het kernconcept aan te passen? Inspiratie is overal. Je moet ze willen zien." Op het moment dat Nancy en Frank eens niet aan het werk waren, op vakantie in Italië bijvoorbeeld. Nancy merkte op dat Italianen hun espresso rechtstaand aan de bar van de bakkerij drinken. Snel voor ze naar hun werk gaan. "En dat kan ook bij ons in Heist-op-den-Berg", dacht Nancy.

Durf vernieuwen. Durf investeren.

Wat begon met een enkele koffiemachine, voor klanten die een snelle koffie willen bij hun babbel, draaide uit in totaalrenovatie met moderne look. De oude bakkerij kreeg een nieuw jasje. Maar zonder de hulp van een lening was dat niet gelukt. Frank: "Wil je na 20 jaar nog meespelen op de markt, dan moet je met je tijd mee. Geld lenen. Durven vernieuwen. En dus ook durven investeren."

Tip van de AXA bankagent

Ook aan een investering toe, om te verbouwen of renoveren? AXA Bank helpt u daarbij en zoekt naar oplossingen die bij uw bedrijf passen. Net zoals voor een ambachtelijke bakker, die nog op traditionele wijze bakt, doen we dat ook graag voor u.