Situatie 1

U hebt verrichtingen zelf ingevoerd en getekend
en stelt nadien vast dat u opgelicht bent

✓ Enkele voorbeelden:

  • een vals WhatsAppbericht van zogezegd één van uw naasten
  • betaling van een vervalste factuur
  • een verleidelijk investeringsaanbod dat nadien waardeloos en verlieslatend bleek.
  • Enz.

     

    Wat u moet doen

     

    Situatie 2

    U merkt verdachte verrichtingen
    op uw rekening

    ✓ Enkele voorbeelden:

  • u hebt op een link in een e-mail/SMS/chat geklikt of
  • u hebt een telefoon gehad
  • EN u hebt dan uw persoonlijke bankgegevens doorgegeven (rekening- en/of kaartnummer(s), pincode of door uw kaartlezer gegenereerde code): dit is phishing!

     

    Wat u moet doen

     

    Situatie 3

    Verlies/diefstal van uw
    debet- en/of kredietkaart(en)

     

    Wat u moet doen

     

    Situatie 4

    Verlies/diefstal van uw
    smartphone/tablet

     

    Wat u moet doen

     

    Trap niet in de val!

    Meld verdachte zaken direct aan uw bank.
    Ontvangt u een verdachte mail, sms, telefoonoproep of chat? Blijf kalm en beantwoord zeker niet de vragen die men u stelt.
    Verwittig meteen uw AXA Bankagent of bel Customer Care op 03/286.66.55 (bereikbaar 24/7).
    U kunt ook een e-mail naar phishing@axa.be versturen, met de verdachte mail als bijlage.