Wat heb ik nodig om me aan te melden?

Hiervoor heeft u een actief account in de itsme® app of een AXA debetkaart en kaartlezer nodig.
De registratie met itsme® of AXA debetkaart en kaartlezer dient slechts éénmalig te gebeuren. Daarna gebruikt u mobile banking met uw zelfgekozen pincode, of nog makkelijker: u kunt aanmelden met uw vingerafdruk of met gezichtsherkenning als u een iOS-toestel gebruikt (deze laatste optie is niet beschikbaar op Android-apparaten).

Waarom kan ik niet aanmelden of tekenen met mijn vingerafdruk of gezichtsherkenning (FaceID op iOS)?

Aanmelden of tekenen door middel van vingerafdruk of gezichtsherkenning is enkel beschikbaar indien er 1 profiel is aangemaakt in de app, en wanneer de gebruiker hier zelf toestemming voor heeft gegeven op zijn toestel. .
Indien u meer dan 1 profiel heeft in de AXA mobile banking-app kan u deze aanlog- en tekenmethodes niet gebruiken uit veiligheidsoverwegingen.

Hoe wijzig ik mijn gebruikersnaam, PIN code of de ingestelde taal?

Dit kan u doen via het menu ‘Meer’ rechts onderaan, vervolgens klikt u op ‘Mijn app-instellingen’.

Hoe kan ik mijn rekeningnummer delen?

Om uw rekeningnummer makkelijk te delen, selecteert u de gewenste zicht- of spaarrekening, vervolgens klikt u op de 3 bolletjes rechts bovenaan, en selecteert u “Rekeningnummer delen” in het menu dat verschijnt. Op deze manier kan u makkelijk uw nummer delen via verschillende apps op uw smartphone (WhatsApp, mail, sms,...).

Kan ik onbeperkt overschrijven via AXA mobile banking-app?

Er geldt een standaard limiet van 25.000 euro per dag (250 euro voor minderjarigen) voor overschrijvingen naar begunstigden die opgenomen zijn in uw lijst van ‘Begunstigden’. Er geldt een standaard limiet van 5.000 euro per dag (50 euro voor minderjarigen) voor overschrijvingen naar begunstigden die niet opgenomen zijn in uw lijst van ‘Begunstigden’.
Deze limieten kunnen binnen bepaalde grenzen aangepast worden door uw AXA Bankagent.

Moet elke overschrijving ondertekend worden?

Ja, voordat u een overschrijving kunt doorsturen, moet die getekend worden met uw persoonlijke tekenmethode. Afhankelijk van uw toestel en de door u geactiveerde diensten zijn dat:
• uw persoonlijke pincode
• vingerafdruk of gezichtsherkenning
• itsme®.
Opgelet: de pincode van de app staat volledig los van de pincode van uw AXA debetkaart!

Ik heb een andere startrekening in het home-scherm. Hoe komt dit?

In de nieuwe versie van AXA mobile banking-app wordt de startrekening overgenomen uit AXA homebanking. U kan dit ten allen tijde wijzigen in AXA homebanking.

Hoe kan ik een extra gebruiker registreren?

Om een nieuwe gebruiker te registreren dient u op het loginscherm te klikken op de 3 bolletjes rechts bovenaan, en vervolgens ‘Nieuwe gebruiker’ selecteren..
Opgelet: nadat u een nieuwe gebruiker heeft geregistreerd, kan u bij het aanmelden een keuze maken uit de verschillende gebruikers die op uw toestel geregistreerd werden. Om dit te doen, klikt u op het loginscherm op de 3 bolletjes rechts bovenaan en selecteert u de naam van de gewenste gebruiker.

Waar kan ik het reglement mobile banking AXA consulteren?

Ga in het menu naar ‘Voorwaarden’. Hier vindt u een zeer beknopte versie van het reglement mobile banking AXA.
De volledige versie kan u raadplegen op www.axabank.be.

Hoe kan ik mijn Zoomit facturen betalen via de AXA mobile banking-app?

Via homebanking hebt u reeds toegang tot Zoomit. Daar moet u per leverancier éénmalig de Zoomit-functie activeren en de specifieke voorwaarden aanvaarden.
Vanaf dan zal u uw Zoomit facturen ook ontvangen en kunnen betalen in uw AXA mobile banking app.

Waarom zou ik gebruik maken van de digitale postbus (‘Berichten’ > ‘Berichten en documenten’ in het menu ‘Meer’)?

De gratis digitale postbus is een snelle, gebruiksvriendelijke en veilige oplossing om uw officiële bankdocumenten te ontvangen en zodanig uw papieren administratie voorgoed vaarwel te zeggen.
• Nooit meer op zoek naar een document. Alles staat overzichtelijk geordend op één plaats.
• Wij bewaren de documenten zolang u ze nodig hebt.
• Handig en zoveel beter voor het milieu!

Wat zijn pushmeldingen?

Pushmeldingen zijn een zeer efficiënt communicatiekanaal want via deze weg kunnen we u namelijk het snelste contacteren in geval van dringende of belangrijke informatie. We willen u bijvoorbeeld inlichten als er verdachte transacties op uw rekeningen zijn uitgevoerd. Zo kunt u die meteen controleren en bevestigen of aan ons rapporteren of bij transacties met uw kredietkaart buiten de eurozone laten we u meteen weten welke valutawisselkoers van kracht is zodat u op de hoogte bent van de kosten die dat met zich meebrengt. En wees gerust, we houden ons tot de essentie. U ontvangt via die weg geen commerciële boodschappen.
Kijk even na of pushmeldingen zijn geactiveerd op uw smartphone. U kunt dit gemakkelijk inschakelen in de app via ‘Meer’, ‘Berichten’ en dan ‘Pushmeldingen’.