Er staat 'PIN blocked' op mijn kaartlezer. Wat nu?

Categorie: Betaalkaarten, Online bankieren

De pincode van uw debetkaart of VISA kredietkaart wordt na drie opeenvolgende pogingen geblokkeerd?

Twee mogelijkheden en meerdere oplossingen:

kaartlezer

1. u kent uw pincode:

  • gebruik uw kaart met uw pincode bij een handelaar in een fysieke winkel;
  • daarna kunt u opnieuw uw pincode en uw kaartlezer gebruiken:
    • in homebanking of online met uw debetkaart;
    • online met uw VISA kredietkaart.

2. u bent uw pincode vergeten:

  • Vraag via uw mobile banking app een nieuwe pincode aan. Klik bovenaan in de tab ‘Rekeningen’ op ‘Kaarten’. Voor een
    • debetkaart: selecteer de gewenste kaart en vervolgens ‘Uw pincode vergeten’ en verstuur uw aanvraag;
    • kredietkaart: selecteer de gewenste kaart en vervolgens onder ‘Instellingen’ ‘Uw pincode vergeten’ en verstuur uw aanvraag.
  • Vraag via homebanking een nieuwe pincode aan in de tab ‘Kaarten’. Selecteer de gewenste kaart en vervolgens onder ‘Instellingen’, ‘Pincode vergeten’, ‘Nieuwe pincode aanvragen’ en verstuur uw aanvraag.
  • Neem contact op met uw AXA Bankagent: geef uw rekeningnummer op en hij/zij vraagt een nieuwe pincode voor u aan.

Om uw kaart en de contactloze functie terug te activeren, doet u eerst een verrichting met uw nieuwe pincode aan een betaalterminal of selfservice in België. Daarna kunt u uw debetkaart opnieuw gebruiken in homebanking en mobile banking of online, of uw VISA kredietkaart voor een onlineaankoop.

Tijd voor persoonlijk advies? Uw AXA Bankagent is er voor u.

We beantwoorden op deze website zoveel mogelijk vragen. Vindt u toch nog geen antwoord, dan kunt u altijd terecht bij uw AXA Bankagent.

 

Vraag het aan uw AXA Bankagent