AXA Bank maakt binnenkort de overstap naar Crelan

 

En dat doen we samen met u. We zorgen voor een vlotte overgang voor u als klant.

Al uw bankproducten en persoonlijke gegevens zullen zorgvuldig en veilig worden overgedragen aan Crelan.

Op deze pagina vindt u de belangrijkste informatie over de fusie samengevat. Voor meer specifieke vragen verwijzen we u naar onze veelgestelde vragen.

De medewerkers in uw AXA Bankagentschap blijven uw vertrouwde aanspreekpunt. Twijfel niet om hen te contacteren!

Belangrijke informatie over het weekend van de fusie

 

De overdracht van uw gegevens vindt plaats op 8 en 9 juni

  • Enkele diensten zullen voor en tijdens dat weekend verstoord of niet beschikbaar zijn, meer info volgt in aanloop naar de fusie.
    Hou deze pagina in het oog voor de laatste updates!
  • Homebanking en mobile banking zullen niet meer werken.
  • Online betalingen zullen niet mogelijk zijn.
  • Selfservice-toestellen bij AXA Bank zullen niet beschikbaar zijn.
  • De kantoren zullen gesloten zijn.

Goed om te weten

  • Uw rekeningnummer en BIC blijven ongewijzigd.
  • Uw bankkaarten en kredietkaarten (VISA) van AXA Bank blijven gewoon werken.
  • De overdracht van uw zicht- en spaarrekeningen gebeurt automatisch.
  • Digitale klanten ontvangen nog alle praktische informatie over de registratie van de mobile app en/of homebanking.

 

Online bankieren?

 

Na de fusie tussen AXA Bank en Crelan kunt u digitaal blijven bankieren op:

De mobile app van AXA Bank en homebanking zullen na de fusie niet meer werken. Om digitaal te blijven bankieren, dient u zich na het fusieweekend te registreren in myCrelan en/of de Crelanapp te downloaden en u te registreren. U zult al uw rekeningen daarin terugvinden. In de weken vóór de fusie bezorgen we u daarover nog alle praktische informatie.

Controleer uw gegevens

 

  • Zorg dat uw gegevens correct zijn als u digitaal wilt bankieren, want zonder correct e-mailadres kunt u myCrelan en/of de Crelan Mobile-app niet installeren.
  • Voor bepaalde transacties is uw gsm-nummer vereist. Voor sommige verrichtingen (bv. overschrijvingen naar het buitenland) dient u -uit veiligheidsoverwegingen- dubbel te bevestigen via een sms die u ontvangt.
  • Controleer en update uw e-mailadres en gegevens vóór het fusieweekend via uw huidige homebanking of mobiele app. Na het fusieweekend zijn wijzigingen enkel mogelijk via uw agent.

 

Bent u al klant bij Crelan?

Als u al digitaal bankiert, is het niet nodig de app en myCrelan opnieuw te installeren.

Nuttige informatie

 

In het pakket dat u in de week van 8 april via de post ontvangt, vindt u veel nuttige informatie. U kunt de brochures hier ook altijd terugvinden:

 

Bent u zelfstandige?

Lees hierPDF hoe de overstap voor uw onderneming verloopt.

 

Veelgestelde vragen

 

Kies het onderwerp dat voor u relevant is om verder te gaan:

Als gevolg van de overdracht van al uw AXA Bankproducten en diensten naar Crelan-producten en diensten zal uw contractuele relatie met de bank voortaan beheerst worden door het Algemeen Reglement van de bankverrichtingen, de bijzondere reglementen met betrekking tot bepaalde diensten, de tarieflijsten en alle andere informatie(documenten) van Crelan.
U vindt die terug op crelan.be/nl/particulieren/artikel/reglementen, crelan.be/nl/particulieren/artikel/tarieflijst of bij uw bankagent. Zij worden onmiddellijk van kracht bij de overdracht van uw producten en diensten.
Gaat u (deels) niet akkoord met deze contractuele bepalingen, dan kunt u tot aan de inwerkingtreding ervan kosteloos en voor zover mogelijk met onmiddellijke ingang, uw relatie met de bank of uw contract met betrekking tot een bepaald product of een bepaalde dienst beëindigen. Nadien gaan we ervan uit dat u alle contractuele bepalingen en tarieven van Crelan definitief aanvaardt.