AXA Bank wint 2 Bank Awards

Betalen Actueel Klant worden – 04 december 2017

AXA Bank is door Spaargids.be verkozen tot de bank met het Beste Kantorennetwerk én het Beste Online Platform. Die eerste plaats is ook dit jaar weer het resultaat van een sterke lokale aanwezigheid in combinatie met gebruiksvriendelijke online platformen. Vorig jaar werd AXA Bank ook door Bankshopper.be al uitgeroepen tot Beste bank van het jaar 2016 om diezelfde redenen.

Inzetten op online en op advies

Bank Award
Online en persoonlijk contact gaan in ons bankiermodel hand in hand.

Meer dan 51.000 lezers van Spaargids.be vonden dat AXA Bank de titel van Beste Kantorennetwerk én het Beste Online Platform verdient. Ook nu weer een enorme opsteker voor het werk dat de agenten en de medewerkers van AXA Bank dagelijks hebben geleverd.

“Online en persoonlijk contact gaan in ons bankiermodel hand in hand. Het zijn niet toevallig net die 2 domeinen waarin we blijven investeren”, zo verduidelijkt Peter Devlies, CEO van AXA Bank. “Daarvoor erkenning krijgen van onze klanten, doet deugd en geeft ons een boost om ze in de toekomst nog beter te begeleiden bij de opbouw en het beheer van hun vermogen.”

Bevestiging van onze eigen klantenbevraging

De resultaten van de bevraging van Spaargids.be komen overeen met die van de klantentevredenheidsenquête die AXA Bank zelf doorlopend organiseert. Het voorbije jaar ontvingen we de feedback van 35.000 klanten. 70% van de respondenten geeft AXA bank een score 8, 9 of 10 op een schaal van 0 tot 10 (0 wijst op “helemaal niet tevreden” en 10 op “zeer tevreden”).

We zien ook dat de tevredenheid nog hoger is bij klanten die recent bij AXA bank een beleggingsproduct kochten of een woonkrediet afsloten. Hier geeft 84% een score 8, 9 of 10.

Uit de analyse van de commentaren leren we dat de goede resultaten voortvloeien uit de hoge mate van tevredenheid over de service van onze agenten. Klanten waarderen vooral de vriendelijke ontvangst in het kantoor en de snelle en accurate antwoorden op hun vragen.

Mensen zijn tevreden over de digitale kanalen maar het is duidelijk dat ze op belangrijke momenten een bankier willen spreken. Beide kanalen vullen elkaar dus perfect aan.

Advies en vragen over onze producten

Vraag het aan uw AXA Bankagent

Meer artikels over dit onderwerp

Contactloos betalen steeds meer ingeburgerd

Contactloos betalen komt in België langzaam maar zeker van de grond. Tegenover verleden jaar is het aantal contactloze betalingen verdrievoudigd: van 1,41 naar 4%. Dat komt doordat meer en meer mensen een kaart of smartphone hebben met een NFC-chip die contactloos betalen mogelijk maakt en bijna alle betaalterminals ook uitgerust zijn met deze Near Field Communication of NFC-technologie. Maar wat is NFC eigenlijk en hoe werkt het?

Jongeren steeds vaker gebruikt als geldezel

Cybercriminelen benaderen steeds vaker jongeren om te fungeren als geldezel of ‘money mule’. Langs die weg kunnen ze gestolen geld doorsluizen naar andere, vaak buitenlandse rekeningen. Dat meldt Febelfin in een persbericht. De jongeren worden aangesproken in het uitgaansleven of via populaire social mediakanalen, zoals Instagram, WhatsApp of Snapchat, met de belofte om snel geld te verdienen. Vaak beseffen ze niet dat ze strafbare feiten plegen.

PSD2, wat is dat?

De technologie kent een enorme evolutie en de consumenten gedragen zich er ook naar. Ook de betaalmarkt gaat mee met zijn tijd. PSD2 is een nieuwe Europese richtlijn die in België tegen juni 2018 in voege zal treden. Ze moet zorgen voor een omkadering van al deze evoluties. En de consument zal er wel bij waren. Waarover gaat het juist en wat zal er voor u veranderen?

Pas op voor phishing via adwords en social media

Hackers zoeken continu naar nieuwe manieren om uw persoonlijke of bankgegevens te onderscheppen. Recent nog maar zijn er pogingen van phishing geweest via Google adwords en sociale mediakanalen zoals WhatsApp en Facebook, telkens met een link die leidt naar een vals inlogscherm voor internetbankieren of een online betaalplatform. Wees daarom heel alert als u op het internet, bv. via Google, aan het zoeken bent of via social media verlokkelijke kortingen krijgt aangeboden.

Met bankswitching wordt veranderen van bank nog eenvoudiger

Mensen veranderen vaker en vaker van bank. Dat komt omdat sinds 1 februari uw rekening overzetten naar een andere bank nog makkelijker is door de vernieuwde bankoverstapdienst Bankswitching. U moet bijvoorbeeld niet langer zelf uw nieuwe rekeningnummer doorgeven aan uw werkgever of elektriciteitsleverancier wanneer u van bank verandert, uw nieuwe bankinstelling doet dat voor u.