Uw toestellen beschermen is de sleutel tot uw online veiligheid

 

AXA Bank neemt van haar kant al serieuze beschermingsmaatregelen, maar ook u als klant kunt uw veiligheid optimaliseren.

Beveilig uw pc of laptop

Installeer hiervoor:
✔  een antivirusprogramma
Dit scant scant uw hele computer, spoort schadelijke software op en verwijdert die.

✔  een firewall
Die zorgt ervoor dat andere computers niet ongevraagd toegang krijgen tot uw systeem.

✔  een antispyware
Die beschermt tegen software die door antivirussen niet direct als schadelijk gezien wordt, maar die wel zonder uw toestemming gegevens doorstuurt naar andere systemen. Spyware zit dikwijls in gratis software, bijvoorbeeld om films af te spelen.

Zo bankiert u in alle veiligheid via homebanking, maar doet u ook uw online aankopen!


Beveilig uw mobile banking-app

Beveilig uw mobile banking-app

Om in te loggen op de AXA mobile banking-app:
✔  geef de voorkeur aan itsme®
Met deze gratis digitale identificatie-app laat u makkelijk weten wie u bent en kunt u overal veilig inloggen: 1 app en 1 code. U kunt ook kiezen voor het goedkeuren van uw aanvragen in itsme® via uw vingerafdruk: een unieke manier om u te identificeren!

✔  een niet voor de hand liggende code
Als u uw kaart en kaartlezer gebruikt om voor de eerste keer in te loggen, kies dan een niet voor de hand liggende code, m.a.w. zeker geen cijfers die:
  • elkaar opvolgen (123456)
  • identiek zijn (111111)
  • te evident zijn (geboortedatum, enz.)
  • Schrijf nooit ergens uw code op en geef die ook NOOIT aan derden door, ook niet aan familie of bekenden, om in uw plaats transacties te doen.

    Wees altijd op uw hoede als u de
    mobile banking-app of homebanking gebruikt

     

    Uw bankgegevens en uw elektronische handtekening zijn persoonlijk en moeten dat ook blijven!

     

    Geef bijgevolg onder GEEN ENKELE OMSTANDIGHEID AAN IEMAND:
    ✔  uw rekeningnummer
    ✔  uw debet- of kredietkaartnummer
    ✔  uw pincode
    ✔  de codes die door uw kaartlezer met uw bankkaart gegenereerd worden
    ✔  enz.

    Als extra beveiliging moet u sommige verrichtingen dubbel valideren (grote bedragen, buitenlandse begunstigde, enz.).

    Diefstal of verlies van uw smartphone of tablet?

     

    Blokkeer zelf uw mobile banking-app via homebanking op uw pc of laptop: hier vindt u de te volgen procedure.

    Geen toegang tot homebanking? Contacteer dan Customer Care op 03 286 66 55 (werkdagen tussen 8u en 17u30) of uw AXA Bankagent.