Mijn GSM of tablet met mijn mobile banking app is verloren/gestolen. Wat moet ik doen?

Categorie: Online bankieren, Zichtrekeningen
Bent u uw smartphone/tablet kwijt of werd die gestolen, blokkeer dan snel uw financiële applicaties: mobile banking, Payconiq, enz.

Stap 1: blokkeer uw AXA mobile banking app via homebanking

  • Na het aanmelden, klikt u rechtsbovenaan op het tandwiel ‘Instellingen’.
  • Klik op 'Mijn E-banking'.
  • Klik vervolgens op 'Aanpassen' bij 'Uw mobiele toestellen' en blokkeer de toegang tot uw verloren/gestolen toestel: klik hiervoor op 'Aanpassen', kies dan 'Nee' in de kolom 'Mag gebruikt worden voor mobile banking' en duid de reden van de blokkering aan: diefstal of verlies. 

Geen toegang tot homebanking? Bel dan het team Customer Care van AXA Bank op +32 (0)3 286 66 55 (bereikbaar 24/7) of stuur een e-mail naar phishing@axa.be.

Stap 2: blokkeer uw Payconiq by Bancontact-app via Card Stop

Om uw Payconiq by Bancontact-app te laten blokkeren, bel Card Stop op +32 (0)78 170 170.

Stap 3: meld meteen een eventueel fraudegeval

Waarschuw onmiddellijk het team Customer Care van AXA Bank op 03/286 66 55.

De nodige instructies worden u dan direct meegedeeld. Deze dienst is bereikbaar 24/7.

Of stuur een mail naar disputes@axa.be met dit ingevulde formulierPDF als bijlage

Vermeld duidelijk als onderwerp van uw mail 'Situatie 4 + uw rekeningnummer' (IBAN-nummer in 16 posities) en in uw mail tenminste:

  • uw naam
  • het/de rekeningnummer(s) waarop u de fraude hebt vastgesteld
  • een volledige opsomming van alle uitgevoerde fraude-transacties
  • een relaas van de feiten

Stap 4: doe direct aangifte van de fraude bij de politie

Laat door de politie een proces-verbaal van de feiten opstellen en bezorg het in PDF-formaat (geen foto!), samen met een kopie van uw verhoor, naar dipustes@axa.be. Vul bij onderwerp van uw mail ‘Lopend dossier + uw rekeningnummer' (IBAN-nummer in 16 posities)’ in en vermeld duidelijk in uw mail:

  • uw naam
  • het/de rekeningnummer(s) waarop u de fraude hebt vastgesteld

Dit pv is noodzakelijk voor verdere behandeling van het dossier en de tussenkomst van de politie kan het eventueel recupereren van de gestolen bedragen vergemakkelijken.

Tijd voor persoonlijk advies? Uw AXA Bankagent is er voor u.

We beantwoorden op deze website zoveel mogelijk vragen. Vindt u toch nog geen antwoord, dan kunt u altijd terecht bij uw AXA Bankagent.

 

Vraag het aan uw AXA Bankagent