Hoe een doorlopende betalingsopdracht aanmaken en beheren?

Categorie: Online bankieren, Zichtrekeningen

Met een doorlopende betalingsopdracht geeft u uw bank de opdracht om op een vaste datum een bedrag te storten op een bepaalde rekening. Zo’n opdracht beheert u volledig zelf en u kunt ze dus ook op elk moment zelf aanmaken, aanpassen of opzeggen in mobile banking of homebanking.

Doorlopende betalingsopdrachten beheren in mobile banking

U kunt makkelijk een nieuwe automatische betaling via uw mobile banking app instellen en u kunt dat zelfs op 2 manieren: terwijl u een klassieke overschrijving doet ofwel via het menu achter de knop 'Meer' rechts, onderaan uw scherm.

Optie 1: terwijl u een overschrijving doet

We beschrijven het stap voor stap in dit filmpje.

Optie 2: via het menu ‘Meer’

  • Log in op de mobile app en klik op de knop 'Meer' rechts, onderaan uw scherm.
  • Klik op 'Automatische betalingen' onder de tab 'Betalingen' en dan op het teken '+' rechts, bovenaan uw scherm.
  • Vul de nodige velden op het scherm 'Overschrijving in euro' dat verschijnt, met vermelding van de frequentie, alsmede de begin- en einddatum en klik op 'Bevestigen'.
  • Bevestig uw actie met uw digitale handtekening en klaar is kees: uw nieuwe automatische betaling is opgeslagen!

Een automatische betaling aanpassen of annuleren is even makkelijk

  • Log in op de mobile app en klik op de knop 'Meer' rechts, onderaan uw scherm.
  • Klik op 'Automatische betalingen' onder de tab 'Betalingen'.
  • Het overzicht van uw bestaande automatische betalingen wordt getoond: u kunt een doorlopende opdracht aanpassen door erop te klikken en de nodige wijzigingen in te voeren, of verwijderen door op het ‘Vuilbakje’ te klikken.
  • Bevestig uw actie met uw digitale handtekening.
Benieuwd naar wat u nog meer kan met de AXA Mobile app? Bekijk de andere topics.

Doorlopende betalingsopdrachten beheren in homebanking

  • Na aanmelden, klikt u op het tabblad ‘Betalen’
  • Klik op ‘Automatische betalingen’
  • Klik bij automatische betaling op ‘Nieuwe toevoegen’
  • Vul naast de normale gegevens bij een overschrijving, de frequentie en de eerste en laatste uitvoering in
  • Klik op ‘Meteen tekenen’
  • Bevestig uw overschrijving via kaartlezer, itsme of de AXA mobile app (klik op het pictogram voor de geprefereerde methode).

Klik hier om een doorlopende betalingsopdracht aan te maken in homebanking.

Een bestaande automatische betaling in homebanking aanpassen of annuleren is even makkelijk
  • Log in op homebanking via uw computer.
  • Ga naar het tabblad 'Betalen' en klik op 'Automatische betalingen'.
  • Hier vindt u een overzicht van uw bestaande automatische betalingen: u kunt de opdracht van uw keuze aanpassen door op het pijltje aan de rechter kant te klikken en nadien de nodige aanpassingen in te voeren, of verwijderen door op het ‘Vuilbakje’ te klikken.
  • Bevestig uw actie met uw digitale handtekening.

Tijd voor persoonlijk advies? Uw AXA Bankagent is er voor u.

We beantwoorden op deze website zoveel mogelijk vragen. Vindt u toch nog geen antwoord, dan kunt u altijd terecht bij uw AXA Bankagent.

 

Vraag het aan uw AXA Bankagent