Hoe kan ik makkelijk online betalen?

Betalen Betaalkaarten Online bankieren – 16 juni 2015

Online winkelen wordt steeds populairder. Jarenlang liet hoogstens 15% van de Belgen zich af en toe eens verleiden tot een online aankoop. Het ging dan meestal om een boek, een reis of een concertticket. Maar de laatste jaren gaan meer en meer Belgen op verkenning in een webshop. Uit de laatste onderzoeken blijkt dat meer dan de helft van de Belgen online shopt.

Geen wonder, online shoppen gaat erg snel en is zeer eenvoudig. Als u met uw Visa-kaart betaalt, profiteert u bovendien van heel wat extra voordelen.

Overal, zonder extra kosten

Niet veel tijd? Ontdek dan meteen alle voordelen van een Visa premiumplus kaart!

Shoppen vanuit uw (luie) zetel. U hoeft geen parkeerplaats te zoeken of te wachten op een pashokje. En u hoeft niet aan te schuiven bij de kassa. Want online hebt u razendsnel besteld en betaald. Ook als het gaat om een buitenlandse webshop, want uw Visa-kaart is wereldwijd aanvaard.

Bovendien krijgt u, tot één maand, gratis uitstel van betaling op al uw aankopen. Is het aankoopbedrag hoger dan uw uitgavelimiet? Dan kunt u vragen om die tijdelijk of permanent te verhogen. Uw bankagent helpt u graag verder.

Tot slot kunt u al uw online uitgaven zelf opvolgen op uw smartphone, tablet of pc. Zo hebt u altijd een overzicht van wat u online hebt gekocht.

In alle veiligheid

Met uw Visa-kaart en kaartlezer betaalt u in een paar klikken. Let er wel op dat u zich op een beveiligde website bevindt vooraleer u uw kaartgegevens invoert. U herkent dit door de vermelding https in de adresbalk.

Dankzij 3D-Secure betaalt u veilig. U ondertekent uw aankoop gewoon met een ‘elektronische handtekening’ door middel van de unieke code die uw kaartlezer genereert (net zoals bij homebanking). Zo hoeft u uw gegevens niet in te voeren op een site die u nauwelijks kent. En zo zijn wij zeker dat u zelf de betaling hebt uitgevoerd en niemand anders.

Toch iets vreemds opgemerkt tijdens de aankoop of op uw maandelijkse uitgavenstaat? Of werd uw kaart gestolen? Hou altijd het nummer van Card Stop bij de hand: +32 70 344 344. U kunt 7 dagen per week, 24 uur per dag bellen om onmiddellijk uw kaart te laten blokkeren. U krijgt zo snel mogelijk een nieuwe kaart.

Let op: Card Stop vraagt altijd om uw rekeningnummer. Zorg dus dat u het bij de hand hebt als u belt.

Goed beschermd dankzij de Visa premiumplus kredietkaart

Koopt u regelmatig iets online? Kies dan voor de Visa premiumpluskaart. Die biedt namelijk heel wat extra voordelen. Zo krijgen online shoppers op aankopen met de Visa premiumplus kaart onder bepaalde voorwaarden een automatisch verlening van de standaard aankoopbescherming. Niet tevreden? Is het artikel niet wat u verwacht had? Werd uw aankoop gestolen of beschadigd? Geen probleem!

1.      Niet tevreden over een aankoop?

Uw nieuwe aankoop bevalt toch niet helemaal? Te klein, te groot, de foute kleur? Dan neemt u natuurlijk eerst contact op met de leverancier om het om te ruilen of uw geld terug te krijgen. Maar wat als die het artikel niet wil terugnemen?

Als u het artikel met uw Visa premiumpluskaart hebt betaald, dan krijgt u (een deel van) de aankoopprijs gewoon terug. Tot 90 dagen na de aankoop profiteert u nog van deze tevredenheidsgarantie.

2.      Niet gekregen wat u was beloofd?

Het artikel dat u geleverd krijgt, komt niet overeen met de beschrijving? U laat de leverancier weten dat u niet tevreden bent en eist een nieuw exemplaar of uw geld terug. Maar wat als de leverancier u niet wil terugbetalen of u de verzendingskosten voor het nieuwe exemplaar wil aanrekenen?

Als u het artikel met uw Visa premiumpluskaart hebt betaald, dan krijgt (een deel van) de aankoopprijs gewoon terug. Of u hoeft niet te betalen voor de verzendingskosten van een vervangend artikel. Tot 90 dagen na de aankoop bent u beschermd in het geval van een foute levering of fout artikel.

3.      Ongelukje? Of diefstal?

Een ongeluk is gauw gebeurd. Uw nieuwe aankoop werd beschadigd of gestolen. Niets aan te doen, denkt u, en u koopt dan maar een nieuwe? Of u doet aangifte bij de politie en hoopt dat het artikel teruggevonden wordt?

Als u het artikel met uw Visa premiumpluskaart hebt betaald, dan krijgt u de aankoopprijs voor het gestolen artikel en de herstelkosten voor een kapot artikel gewoon terug. Tot 90 dagen na de aankoop hebt u recht op deze aankoopbescherming.

En nog veel meer…

Met een Visa premiumpluskaart zijn uw online aankopen optimaal beschermd. Maar er zijn nog heel wat andere voordelen.  

Advies en vragen over onze producten

Vraag het aan uw AXA Bankagent

Meer artikels over dit onderwerp

Uw smartphone: uw nieuwe portemonnee

Onze portefeuille ruimt hoe langer hoe meer plaats voor onze smartphone als betaalmiddel. Er gaat haast geen dag voorbij of er verschijnt wel een artikel over nieuwe betaalmogelijkheden en betaalapps voor uw telefoon. De nieuwe trend: betalen zonder uw bankkaart te gebruiken.

Betalen in het buitenland? Even makkelijk als thuis.

Met veel cash geld op reis vertrekken, da’s geen goed idee. Maar wat moet u dan wel doen? Want op vakantie wilt u natuurlijk ook niet zonder geld komen te zitten. De oplossing? Verschillende betaalmiddelen meenemen! We zetten de mogelijkheden voor u op een rij, zodat u gerust op reis kunt vertrekken.

Betaal uw facturen met één klik dankzij Zoomit!

De naam van de begunstigde, het rekeningnummer, het bedrag, de mededeling ... Hebt u er ook genoeg van om tijd te verliezen met overschrijvingen invoeren? Met Zoomit valideert u de betaling van uw facturen in een wip! U beslist over alles: welke factuur, welk bedrag, wanneer. Zodra u dat beslist hebt, een paar muisklikken en hup, klaar is Kees. Makkelijk, gratis en foutloos. Wat houdt u nog tegen?

 

Vijf voordelen van mobile banking

Gebruik je ook je smartphone of tablet om mobiel te bankieren? Dan ben je een van de velen, want mobiel betalen wordt altijd maar populairder. Het is ook erg handig, met de AXA Bank mobile banking app heb je altijd je bank op zak: je kunt altijd en overal betalen en je weet exact hoeveel er op je rekeningen staat. Maar dat is lang niet alles.

Nieuwe phishing e-mails: enkele tips

Er doen opnieuw een aantal phishing mails de ronde. Deze valse e-mails, die zogezegd uit naam van AXA Bank verstuurd worden, hebben als doel om vertrouwelijke informatie los te krijgen. Hieronder voorbeelden van recente phishing e-mails. Vele van onze klanten hebben deze mails ontvangen en gerapporteerd.

AXA gebruikt cookies om een vlotter bezoek aan de website mogelijk te maken. Meer informatie?

Cookies toestaan