Hoe kan ik makkelijk online betalen?

Betalen Betaalkaarten Online bankieren – 16 juni 2015

Online winkelen wordt steeds populairder. Jarenlang liet hoogstens 15% van de Belgen zich af en toe eens verleiden tot een online aankoop. Het ging dan meestal om een boek, een reis of een concertticket. Maar de laatste jaren gaan meer en meer Belgen op verkenning in een webshop. Uit de laatste onderzoeken blijkt dat meer dan de helft van de Belgen online shopt.

Geen wonder, online shoppen gaat erg snel en is zeer eenvoudig. Als u met uw kredietkaart Visa betaalt, profiteert u bovendien van heel wat extra voordelen.

Overal, zonder extra kosten

Niet veel tijd? Ontdek dan meteen alle voordelen van een kredietkaart Visa premiumplus!

Shoppen vanuit uw (luie) zetel. U hoeft geen parkeerplaats te zoeken of te wachten op een pashokje. En u hoeft niet aan te schuiven bij de kassa. Want online hebt u razendsnel besteld en betaald. Ook als het gaat om een buitenlandse webshop, want uw kredietkaart Visa is wereldwijd aanvaard.

Bovendien krijgt u, tot één maand, gratis uitstel van betaling op al uw aankopen. Is het aankoopbedrag hoger dan uw uitgavelimiet? Dan kunt u vragen om die tijdelijk of permanent te verhogen. Uw bankagent helpt u graag verder.

Tot slot kunt u al uw online uitgaven zelf opvolgen op uw smartphone, tablet of pc. Zo hebt u altijd een overzicht van wat u online hebt gekocht.

In alle veiligheid

Met uw kredietkaart Visa en kaartlezer betaalt u in een paar klikken. Let er wel op dat u zich op een beveiligde website bevindt vooraleer u uw kaartgegevens invoert. U herkent dit door de vermelding https in de adresbalk.

Dankzij 3D-Secure betaalt u veilig. U ondertekent uw aankoop gewoon met een ‘elektronische handtekening’ door middel van de unieke code die uw kaartlezer genereert (net zoals bij homebanking). Zo hoeft u uw gegevens niet in te voeren op een site die u nauwelijks kent. En zo zijn wij zeker dat u zelf de betaling hebt uitgevoerd en niemand anders.

Toch iets vreemds opgemerkt tijdens de aankoop of op uw maandelijkse uitgavenstaat? Of werd uw kaart gestolen? Hou altijd het nummer van Card Stop bij de hand: +32 70 344 344. U kunt 7 dagen per week, 24 uur per dag bellen om onmiddellijk uw kaart te laten blokkeren. U krijgt zo snel mogelijk een nieuwe kaart.

Let op: Card Stop vraagt altijd om uw rekeningnummer. Zorg dus dat u het bij de hand hebt als u belt.

Goed beschermd dankzij de kredietkaart Visa premiumplus

Koopt u regelmatig iets online? Kies dan voor de kredietkaart Visa premiumplus. Die biedt namelijk heel wat extra voordelen. Zo krijgen online shoppers op aankopen met de kredietkaart Visa premiumplus onder bepaalde voorwaarden een automatisch verlening van de standaard aankoopbescherming. Niet tevreden? Is het artikel niet wat u verwacht had? Werd uw aankoop gestolen of beschadigd? Geen probleem!

1.      Niet tevreden over een aankoop?

Uw nieuwe aankoop bevalt toch niet helemaal? Te klein, te groot, de foute kleur? Dan neemt u natuurlijk eerst contact op met de leverancier om het om te ruilen of uw geld terug te krijgen. Maar wat als die het artikel niet wil terugnemen?

Als u het artikel met uw kredietkaart Visa premiumplus hebt betaald, dan krijgt u (een deel van) de aankoopprijs gewoon terug. Tot 90 dagen na de aankoop profiteert u nog van deze tevredenheidsgarantie.

2.      Niet gekregen wat u was beloofd?

Het artikel dat u geleverd krijgt, komt niet overeen met de beschrijving? U laat de leverancier weten dat u niet tevreden bent en eist een nieuw exemplaar of uw geld terug. Maar wat als de leverancier u niet wil terugbetalen of u de verzendingskosten voor het nieuwe exemplaar wil aanrekenen?

Als u het artikel met uw kredietkaart Visa premiumplus hebt betaald, dan krijgt (een deel van) de aankoopprijs gewoon terug. Of u hoeft niet te betalen voor de verzendingskosten van een vervangend artikel. Tot 90 dagen na de aankoop bent u beschermd in het geval van een foute levering of fout artikel.

3.      Ongelukje? Of diefstal?

Een ongeluk is gauw gebeurd. Uw nieuwe aankoop werd beschadigd of gestolen. Niets aan te doen, denkt u, en u koopt dan maar een nieuwe? Of u doet aangifte bij de politie en hoopt dat het artikel teruggevonden wordt?

Als u het artikel met uw kredietkaart Visa premiumplus hebt betaald, dan krijgt u de aankoopprijs voor het gestolen artikel en de herstelkosten voor een kapot artikel gewoon terug. Tot 90 dagen na de aankoop hebt u recht op deze aankoopbescherming.

En nog veel meer…

Met een kredietkaart Visa premiumplus zijn uw online aankopen optimaal beschermd. Maar er zijn nog heel wat andere voordelen.  

Advies en vragen over onze producten

Vraag het aan uw AXA Bankagent

Meer artikels over dit onderwerp

Payconiq en Bancontact samen in één app

Bancontact en Payconiq Belgium zijn samen en dat biedt alleen maar voordelen. De Payconiq by Bancontact-app biedt inderdaad het beste voor mobiel betalen: eenvoud, reikwijdte en veiligheid bijeen. Via uw smartphone of tablet hebt u met deze app steeds geld op zak.

Lees verder

Een complete reisverzekering zonder extra kosten

U plant een ontspannende reis om helemaal tot rust te komen. Na wat vergelijken hebt u de ideale reisbestemming gevonden, en een vliegtuigticket ernaartoe. Maar bij het boeken slaat de schrik u om het hart: stel dat ik ziek word en niet meer kan vertrekken? Of dat ik mijn reis om een andere reden wil annuleren? Toch maar doen die annulatieverzekering? Maar dat gaat natuurlijk wat kosten… of niet?

 

Lees verder

Uw smartphone: uw nieuwe portemonnee

Onze portefeuille ruimt hoe langer hoe meer plaats voor onze smartphone als betaalmiddel. Er gaat haast geen dag voorbij of er verschijnt wel een artikel over nieuwe betaalmogelijkheden en betaalapps voor uw telefoon. De nieuwe trend: betalen zonder uw debetkaart te gebruiken.

Lees verder

Ook contactloos betaalt u in alle veiligheid

De nieuwe debetkaarten die nu door AXA Bank worden uitgegeven zijn uitgerust met een NFC-chip (Near Field Communication), waardoor contactloze betalingen mogelijk zijn: ze zijn gemakkelijk herkenbaar door het symbool met vier golfjes. Contactloos betalen wordt meer en meer de norm. Toch staan sommige mensen er wantrouwig tegenover. Geheel onterecht. Waarom? Daarom!

Lees verder

Nieuwe phishing e-mail in omloop

Er doet opnieuw een phishing mail de ronde. Deze valse e-mail, die zogezegd uit naam van AXA Bank verstuurd wordt, heeft als doel om vertrouwelijke informatie los te krijgen. Hieronder een voorbeeld van de phishing mail. Veel van onze klanten hebben hem ontvangen en gerapporteerd.

Lees verder